info@drkowsari.com 88878763 021

ریکاوری بهینه راهکاری برای رشد عضلات

 

ماساژ و انعطاف پذیری, گذرگاهی از خستگی به سوی رشد…

بدنسازی،  رشته ای که برخلاف انتظار بسیاری از مردم, با افراد زمختی سر و کار ندارید, شما با افرادی سر و کار دارید که علی رغم کوهی از عضله و ماهیچه بودن توانایی اجرای ظریف ترین حرکات و نیازمندی هماهنگی بالا را نیز دارند. فاکتورهایی که در فیگورهای اسطوره هایی از جمله علی تبریزی, بیت اله عباس پور و… بسیار چشم نواز بود. حرکاتی که در فیگورهای فیزیک کاران و حتی بادی بیلدرهایی از جمله کای گرین به چشم میخورد و نیازمند انعطاف عضلانی و هماهنگی عصبی عضلانی بالایی است.

تمرین کار با وزنه با توجه به ماهیتش, میزان تنش عضله و ریزاسیب های عضلانی را بالا میبرد. که تدریجا سبب کاهش انعطاف, برهم خوردن تعادل تونسیته عضلات موافق و مخالف, کاهش پمپاژ خون به عضلات میگردد!!!

چاره کار جهت تسریع ریکاوری و برطرف شدن درد عضلات, افزایش پمپاژ خون بسمت عضلات در جلسات تمرینی بعدی, افزایش انعطاف و کاهش اسیب, پیشگیری از ناهنجاری ها و بهبود کیفیت خواب,

“ماساژ و حرکات انعطاف پذیری” است.

حرکات انعطاف پذیری رو در انتهای هر جلسه به هیچ عنوان و تحت هیچ بهانه ای از دست ندهید. عضلات تمرین داده شده رو حداقل سه بار به مدت سی ثانیه تحت کشش نگه دارید, باور کنید پنج دقیقه وقت نمیگیره.  هفته ای یک جلسه ماساژ, خصوصا ماساژ عمقی عضلات رو تو برنامه داشته باشید, تا هفته تمرینیه جدید را با عضلاتی کاملا اماده و رو به رشد  استارت بزنید, نه با کوفتگی و درد و بی حوصلگی و…

کاهش کوفتگی عضلانی و تسریع ریکاوری با سرمادرمانی( crytherapy ):

در این اواخر سلفی های بسیاری از افراد مشهوری همچون کریس رونالدو, گرت بیل, یوسین بولت, کاوانی در داخل وان اب یخ یا دستگاه سرمادرمانی کل بدن(wbc) مشاهده میکنیم, تا انجا که پای پرورش اندام کاران حرفه ای از جمله استیو کوکلو(steve kuclo) هم به این سمت و سو باز شد. در این دستگاه بدن بمدت ۹۰ تا ۲۴۰ ثانیه در معرض سرمایی معادل منفی ده تا منفی صد و ده درجه قرار میگیرد تا شیفت جریان خون به داخل و سپس به سطح پوست را داشته باشند. ادعاهایی که متخصصین و بازاریابان دستگاه های سرمادرمانی دارند و در باشگاه های مطرح دنیا از جمله بایرن مونیخ نفوذ پیدا کرده اند عبارتند از:

کاهش کوفتگی عضلانی

 

کاهش درد و خشکی مفاصل

 

کاهش التهاب عضلات و تاندون ها

 

افزایش متابولیسم و چربی سوزی

 

کاهش سلولیت

 

تسریع ریکاوری عصب

 

بهبود کیفیت خواب

 

و ادعاهایی دیگر که هنوز نیاز به مطالعات بیشتر دارند.

اما توصیه ای کاربردی و روش جایگزین ساده تر برای خودمون که هیچکدام از این امکانات رو نداریم و نخواهیم داشت,

پس از فعالیت ورزشی, به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه, در ابی با دمای ۱۱ الی ۱۵ درجه سانتیگراد غوطه ور شوید, توجه داشته باشید که دماهای پایین تر و بالاتر ممکن است نه تنها سبب ریکاوری نشوند سبب افزایش التهاب و کند شدن ریکاوری گردند. شاید نشه هر روز ماساژ رفت اما به نظر این روش حتی در اجرای روزانه هم برا خیلی ها مقدور است. خصوصا کسانی که نزدیکه مسابقات بعلت حجم تمرین بالا از اسپاسم و کوفتگی عضلات شکایت دارند.

6 Comments

  • خوب بود اتفاقی از گوگل اومدم اینجا ولی خوب بود برای دوستم فرستادم اونم دنبالشه اونم بیاد ببینه

    ممنون که سرعت سایتتون بالاست برای این تو خیلی از سایتا رفتم ولی سرعت سایتشون بد بود خداروشکر که راحت چیزی که میخواستم پیدا کردم

    ممنون

  • سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

  • سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

  • جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

  • سلام
    من خیلی اتفاقی از گوگل اومدم
    ممنون از مطالب خوبتون واقعا
    با اجازتون من اینجا برای دوستمم فرستادم تا بیاد ببینه
    ممنون

  • سلام
    جالب بود واقعا برام
    من شانسی از گوگل اومدم
    آدرس اینجارو برای دوستم هم فرستادم
    ممنون


Notice: get_currentuserinfo is از رده خارج شده است از نگارش4.5.0! به‌جای آن از wp_get_current_user() استفاده کنید. in /home/drkosari/domains/ifitplus.ir/public_html/wp-includes/functions.php on line 3893

نوشتن دیدگاه

یازده + 16 =